Examenul de grad principal, sesiunea 2022, se desfăşoară după cum urmează:
În data de 01.09.2022– examenul pentru asistenţi medicali generalişti, pediatrie, ocrotire, surori medicale, oficianţi medicali;
În data de 02.09.2022– examenul pentru asistenţi medicali- celelalte specializări, altele decât asistenţi medicali generalişti, pediatrie, ocrotire, surori medicale, oficianţi medicali.
Notă: În cazul în care bibliografia de examen va suferi modificări, aceasta va fi actualizată cu 60 de zile înainte de data desfășurării probelor de examen.
Tematica și bibliografia pentru examen pot fi descărcate de mai jos:
A SPECIALIŞTILOR (ASISTENT MEDICAL COMUNITAR/MEDIATOR SANITAR) — GRUP ŢINTĂ PE COMPONENTA DE ASISTENŢĂ MEDICALĂ COMUNITARĂ - CARE VOR FACE PARTE DIN ECHIPA COMUNITARĂ INTEGRATĂ
PROIECT: CREAREA ŞI IMPLEMENTAREA SERVICIILOR COMUNITARE INTEGRATE PENTRU COMBATEREA SĂRĂCIEI ŞI A EXCLUZIUNII SOCIALE, POCU/375/4/22/122607
Dosarele de înscriere în vederea recrutării şi selecţiei specialiştilor — asistent medical comunitar şi mediator sanitar — grup ţintă, care vor face parte din echipa comunitară integrată, în cadrul Proiectului CREAREA SI IMPLEMENTAREA SERVICIILOR COMUNITARE INTEGRATE PENTRU COMBATEREA SĂRĂCIEI SI A EXCLUZIUNII SOCIALE, POCU/375/4/22/122607 se depun la coordonatorul judeţean al activităţii de asistenţă medicală comunitară de la sediul DSP Judeţeană/ persoana cu atribuţii, de coordonare judeţeană a activităţii de asistenţă medicală comunitară pentru cazurile in care nu este desemnat un coordonator juteţean conform legislatiei specifice.
Congres ICN 2023: Apelul pentru rezumate a fost lansat
Geneva, Elveția, 13 iulie 2022 –Consiliul Internațional al Asistenților Medicali (ICN) lansează Apelul pentru rezumate pentru Congresul ICN 2023 ce va avea loc la Montreal, Canada. Rezumatele pot fi trimise începând cu data de1 septembrie pentru prezentare orală sau e-poster, în cadrul celor opt subteme. Având ca temă Nurses together: A force for global health (Asistenții medicali împreună: o forță pentru sănătatea globală), acest Congres, cu participare fizică, se va desfășura în perioada 1-5 iulie la Montreal Palais de Congrès.Sistemul de depunere online va fi deschis în perioada 1 septembrie- 31 octombrie 2022.
În conformitate cu ORDINUL M.S. Nr. 30 din 07/1/2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 25 din 7 ianuarie 2022 și tinând cont de contextul epidemiologic actual,
relatiile cu publicul sunt limitate doar pentru eliberarea documentelor originale
ORDINUL M.S. Nr. 30 din 07/1/2022: Anexa, pct. B.Pentru alte persoane decât personalul angajat 1.Intrarea într-o incintă este permisă doar pentru persoanele care, în mod rezonabil, au motive justificate de a se afla în acea incintă. 2.În cazul în care este necesară doar predarea unor documente, colete etc., aceasta se va realiza în afara incintei, direct persoanei căreia îi sunt destinate, cu respectarea măsurilor de precauție. 3.Dacă este necesară intrarea în incintă, sunt obligatorii triajul epidemiologic și dezinfectarea mâinilor.
OAMGMAMR filiala Călărași organizează program de calificare pentru ocupația de Infirmieră Cod COR : 5132.2.1 Diploma este recunoscută în Uniunea Europeană.
Documente necesare înscrierii :
Copie de pe diploma ultimei școli absolvite (minim 8 clase)
Copie de pe Cartea de identitate, certificat de naștere, certificat de căsătorie (acolo unde este cazul)
Certificat de sănătate fizică (de la medicul de familie)
Certificat de sănătate psihică (de la medicul specialist psihiatru)
Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România organizează, în perioada 23.11.2021 – 16.12.2021, alegeri pentru desemnarea organelor de conducere, la nivel teritorial și național, conform Regulamentului electoral aprobat prin Hotărârea Consiliului național al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr.36/24.11.2016, cu modificările și completările ulterioare.
Regulamentul electoral este publicat pe site-ul OAMGMAMR:www.oamr.roaici
Filiala Călărași începe eliberarea avizelor de liberă practică pentru anul 2022.
Avizele vor fi eliberate în perioada 01 octombrie – 31 decembrie 2021.
Avizele vor fi eliberate „la data începerii activității profesionale sau în ultimul trimestru al anului în curs pentru anul următor”.
Asistenții medicali angajați în spitale se vor adresa reprezentanților Filialei din unitatea angajatoare.
Condițiile eliberării avizului sunt aceleași:
a) asigurare de raspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională, valabilă pentru perioada 01 ianuarie – 31 decembrie 2022, cu respectarea sumei minime de asigurare prevăzută legal pentru locul de muncă: 10.000 de euro pentru unitățile cu paturi, indiferent de specialitate; 4.000 de euro pentru cele fără paturi (cabinete, clinici, laboratoare); 2.000 de euro pentru asistenții medicali din farmaciile cu circuit deschis, asistenții medicali de igienă și sănătate publică și asistenții medicali care profesează în institute/secții de medicină legală;
b) plata cotizației la zi;
c) realizarea numărului minim de credite de educație profesională continuă pe anul în curs (cursurile pot fi efectuate gratuit, pe emc.oamr.ro).
Membrilor OAMGMAMR care, la data solicitării, nu îndeplinesc condițiile prevăzute și celor care solicită avizul după data de 31 decembrie 2021, eliberarea avizului anual se va face cu valabilitate doar de la data solicitării și a îndeplinirii tuturor cerințelor legale.
Răspunderea pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist, moașă sau asistent medical, fără aviz anual, revine membrului OAMGMAMR în cauză și angajatorului.
METODOLOGIE privind întocmirea şi eliberarea certificatului de status profesional curent pentru asistenţii medicali generalişti, moaşe şi asistenţii medicali ART. 1 (1) Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România atestă onorabilitatea şi moralitatea profesională a membrilor săi, asistenţi medicali generalişti, moaşe şi asistenţi medicali în scopul garantării calităţii serviciilor de îngrijiri de sănătate pe care le furnizează, precum şi a garantării siguranţei pacienţilor aflaţi în relaţie cu aceştia. (2) Activitatea de atestare constă în întocmirea şi eliberarea certificatului de status profesional curent şi se efectuează de către filialele judeţene, respectiv de către filiala municipiului Bucureşti ale Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. (3) În sensul prezentei metodologii, prin certificat de status profesional curent se înţelege documentul cuprinzând datele personale relevante cu privire la competenţa, onorabilitatea şi moralitatea cu care titularul, după caz, asistent medical generalist, moaşă sau asistent medical, exercită profesia la data emiterii acestuia. Certificatul de status profesional curent, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, nu atestă experienţa profesională a titularului. (4) Filialele judeţene, respectiv filiala municipiului Bucureşti ale Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România se denumesc în continuare, după caz, filiala/filialele OAMGMAMR.
Începând cu data de 20.12.2021, absolvenții Programelor de specializare – sesiunea 2021 se vor prezenta la sediul OAMGMAMR Filiala Călărași în vederea ridicării diplomei de absolvire a programului.
Documentul va fi eliberat titularului sau persoanei împuternicite de către acesta (procură notarială) pe bază de semnătură. Acesta se va legitima cu cartea de identitate.
Program eliberare: Luni-Joi, interval orar 09:00 - 14:00
Certificatele pot fi ridicate de la sediul OAMGMAMR FILIALA CĂLĂRAȘI
CALENDARUL ALEGERILOR ORGANELOR DE CONDUCERE ALE OAMGMAMR - 2021
ALEGEREA ORGANELOR DE CONDUCERE LA NIVEL JUDEȚEAN/MUN. BUCUREȘTI
Turul I 23.11. - 25.11.2021 – între orele 10.00 - 16.00 - depunerea candidaturilor; 26.11.2021 – până la ora 16.00 - afişarea listelor cu candidaţi; 29.11.2021 - între orele 7.00-16.00 - la Comisia Electorală Județeană - alegerea reprezentanţilor în Adunarea generală județeană / mun. Bucureşti - între orele 7.00-15.00 - la subcomisiile electorale și validarea rezultatelor alegerilor; 02.12. – 03.12.2021 - alegerea membrilor în Consiliul judeţean/ municipiului Bucureşti și validarea rezultatelor alegerilor; - alegerea Biroului Consiliului judeţeană /municipiului Bucureşti, în termen de 24 de ore și validarea rezultatelor alegerilor; . Turul II 06.12.-07.12.2021 - alegerea membrilor în Consiliul judeţean/ municipiului Bucureşti; - alegerea Biroului Consiliului judeţean/ municipiului Bucureşti, în termen de 24 de ore.
până la data de 09.12. 2021 - transmiterea proceselor - verbale de validare a rezultatelor finale ale alegerilor.
ALEGEREA ORGANELOR DE CONDUCERE LA NIVEL NAŢIONAL
15.12.2021 - între orele 09.00 - 12.00 - depunerea candidaturilor;
15.12.2021 ora 15.00- afişarea listelor;
16.12.2021 între orele 9.00 – 12.00- alegerea membrilor Biroului executiv și a președintelui OAMGMAMR și validarea rezultatelor finale ale alegerilor.
Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali, care au promovat examenul de grad principal în sesiunea Septembrie 2021, își pot ridica certificatele de grad principal de la sediul filialei (str. Progresul, bloc BBB, etaj 5).
În vederea actualizarii Cerificatului de membru si Avizului anual cu gradul principal, vă rugăm sa aveți cele două documente în original în momentul prezentării pentru eliberarea certificatului de grad principal.
Certificatele de grad principal se eliberează titularilor, în baza cărții de identitate, de Luni-Vineri, între orele 09:00-14:00.