Modificare program secretariat 31.05.2021 - 04.06.2021

ANUNȚ, 

În perioada 31 mai 2021 - 04 iunie 2021, programul de lucru cu publicul  al secretariatului O.A.M.G.M.A.M.R Călărași se modifică după cum urmează:

  • 08:00 - 11:15

Programul cu publicul în perioada menționată va fi asigurat de dna contabil Dragomir Anica.

Pentru orice informații suplimentare, puteți apela numărul de telefon/fax 0242.315.343, în intervalul de mai sus.

Mulțumim pentru înțelegere,

Echipa O.A.M.G.M.A.M.R. Călărași

Prima linie a primei linii - asistenții medicali

WEBINAR AS.jpg

In data de 24-25 martie 2021 va avea loc prima conferință a Asociației Naționale a Asistenților din Medicina Primară și a colegilor lor, asistenți medicali din cabinete școlare,spitale,  farmacii și asistenți medicali comunitari.

                            Asistenții medicali- rol esențial în cadrul sistemului de asistență medicală primară

80% din îngrijirile medicale din prima linie sunt furnizate la nivelul comunității, așadar cabinetele medicilor de familie sunt coloana vertebrală a sistemului de asistență medicală.

Dumneavoastră, asistenții medicali sunteți esnțiali pentru prevenire și depistare precoce a bolilor, dar și pentru activităților de îngrijire medicală după apariția unei boli.

Cum puteți îmbunătăți serviciile medicale? În primul rând prin repoziționarea profesiei pe poziție de egalitate cu ceilalți profesioniști care furnizează astfel de servicii.

Dacă doriți să aflați mai multe despre cum puteți  adopta cu succes roluri intraprenoriale și antreprenoriale vă invităm la prima conferință a Asociației Naționale a Asistenților din Medicină Primară și a colegilor lor:  asistenți medicali din cabinete școlare, spitale,  farmacii și asistenți medicali comunitari, în perioada 24- 25 martie.

               Într-o lume din ce în ce mai aglomerată, dumneavoastră, asistenții medicali ați preluat din activitățile de informare și consiliere ale pacientului. Aveți nevoie de informații specifice, practice, la obiect despre afecțiune, diferențe între medicamente și potențiale efecte secundare.

               Vă așteptăm la un webinar unde puteți comunica și puteți afla informații relevante pentru actul medical și pentru  îmbunătățirea stării de sănătate a populației.

               Buton de sunt interest/ inscriere :https://fb.me/e/LnwwJaej

Teme și lectori (în curs de actualizare)

Dr. Diana Brînzei (medic primar medicină de urgențe, SJU Arad)

Prof. univ. dr. Monica Tarcea (medic primar specialitatea igienă– UMF Târgu Mureș)

Conf. univ. dr. Mihai Craiu (medic primar pediatrie, Institutul Național pentru Îngrjirea Mamei și Copilului  “Alessandrescu – Rusescu”, București)

As. Med. Ramona Marincaș (vicepresedinte al Asociatiei pentru Prevenirea si Controlul Infectiilor (APCI) ).

Dr. Diana Stoica (medic primar epidemiolog, Spitalul Municipal Adjud și Spitalul Militar Focșani)

Dr. Carmen Marcu (medic primar medicină de urgențe, șef secție îngrijiri paliative SJU Târgoviște)

As. med. Nela Știubei (cabinet de practică medicală independentă, competențe în vulnologie, Alba Iulia)

As. med. Andreea Manole (Președinte Asociaţia Naţională a Asistenţilor din Medicina Primară, Neamț, Roznov)

As Med. Liliana Pintilie (Președintele Ordinului Asistenților Medicali – filiala Iași)

Vaccinarea în contextul actual din România
Urgențe minore
Îngrijiri paliative/Terapia durerii
Cum asistăm gravida, mama și copilul mic
Boli infecto-contagioase
Managementul plăgilor
Noțiuni de igienă și epidemiologie pentru asistenții medicali
Nutriție enterală și parenterală
Cum se folosesc corect dispozitivele medicale?
 Îngrijirea stomelor
Oxigenoterapia
 Precauții în îngrijirea vârstnicului



Modificare program secretariat 22-26.03.2021

ANUNȚ, 

În perioada 22-26 martie 2021, programul de lucru cu publicul  al secretariatului O.A.M.G.M.A.M.R Călărași se modifică după cum urmează:

  • 08:00 - 11:10

Programul cu publicul în perioada menționată va fi asigurat de dna contabil Dragomir Anica.

Pentru orice informații suplimentare, puteți apela numărul de telefon/fax 0242.315.343, în intervalul de mai sus.

Mulțumim pentru înțelegere,

Echipa O.A.M.G.M.A.M.R. Călărași

Hotărârea Consiliului național al OAMGMAMR nr. 4/16.03.2021

HOTĂRÂRE nr.4 / 16.03.2021
pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului naţional al Ordinului
Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
nr.35/2015 privind eliberarea Certificatului de membru al Ordinului Asistenţilor
Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România însoţit de avizul anual
Având în vedere prevederile art.5 alin.(1) din Anexa la Ordinul Ministrului Sănătăţil nr.1454/ 2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical în regim independent,
În temeiul prevederilor art.53 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 26 alin.(6) din Statutul Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, adoptat în baza Hotărârii Adunării generale naţionale a Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România emite următoarea:
HOTĂRÂRE
Art.I Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr.35 / 04.12.2015 privind eliberarea Certificatului de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România însoţit de avizul anual, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din 22 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează, după cum urmează:

Informare privind personalul implicat în procesul de vaccinare

În urma demersurilor Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România prin care ne-am adresat ministrului sănătății prin adresa nr, 94/11.02.2021 referitor la interpretarea prevederilor OUG nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 si stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății și a Ordinului comun MS-MDLPA nr. 73/83/2021 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 4 alin. (2) și (3) din OUG nr. 3/2021 cu privire la încheierea contractelor de prestări de servicii cu asistenții medicali care își desfășoară activitatea în centrele de vaccinare, vă informăm că prin adresa nr. 09/02.03.2021 Ministerul Sănătății ne-a comunicat:
"contractul de prestări servicii prevăzut în anexa la Ordinul comun MS-MDLPA nr. 73/83/2021 se va încheia numai de către asistenții medicali care sunt înregistrați ca persoană fizică independentă, în condițiile legii.”

Ataşamente:
Download-ează fișierul (ADRESA 156 10.03.2021.pdf)ADRESA 156 10.03.2021.pdf[ ]666 kB

Organizare curs infirmiere

INFIRMIERE.jpg

OAMGMAMR filiala Călărași organizează program de calificare pentru ocupația de Infirmieră
Cod COR : 5132.2.1
Diploma este recunoscută în Uniunea Europeană.

Documente necesare înscrierii : 

  • Copie de pe diploma ultimei școli absolvite (minim 8 clase)
  • Copie de pe Cartea de identitate, certificat de naștere, certificat de căsătorie (acolo unde este cazul)
  • Certificat de sănătate fizică (de la medicul de familie)
  • Certificat de sănătate psihică (de la medicul specialist psihiatru)

Cursul are o durată de 360 de ore.

Curs EMC: comunicare pentru vaccinare


vaccination.jpg
Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti organizează în parteneriat cu Centrul pentru Politici și Servicii de Sănătate (CPSS)
programul de educaţie medicală continuă la distanță Comunicarea interpersonală în vederea creșterii acoperirii vaccinale în cadrul proiectului “Creșterea acoperirii vaccinale în județele Călărași și Timiș prin îmbunătățirea comunicării între personalul din asistența medicală primară și comunitară și părinți/aparținători ai copiilor”, finanțat de UNICEF România, adresat asistenților medicali din asistența medicală primară, asistenților medicali comunitari și mediatorilor sanitari precum și medicilor de familie din judetele Timiș si Călărași, care se desfăşoară online pe platforma perfmed.ro

 

Pentru a va crea un cont de utilizator pe platforma perfmed, link-ul  https://www.perfmed.ro/ :

  • Accesați butonul Autentificare din colțul din dreapta sus al paginii
  • Accesați butonul din josul paginii (Creează cont)
  • Cititi si acceptați politicile platformei
  • Completaţi informaţiile din formularul de înscriere
  • Vi se va trimite un mesaj (email) la adresa furnizată anterior
  • Este posibil ca mesajul sa ajungă în SPAM (poștă nedorită) sau chiar sa nu poata fi transmis din cauza unor motive tehnice, independente de noi.
  • Conturile neconfirmate în decurs de 1 oră se șterg automat
  • Citiţi emailul şi daţi clic pe link-ul pe care îl conţine SAU copiați-l în adresa browser-ului și lansați-l
  • Contul dvs. va fi confirmat şi veţi fi autentificat pe platformă
  • Accesati cursul : Comunicarea interpersonală în vederea creșterii acoperirii vaccinale

 

Menționăm că:

  • Acest curs este gratuit pentru asistenții medicali din asistența medicală primară si asistența medicală comunitară, dar și pentru medicii de familie din județele Timiș si Călărași;
  • este creditat 12 credite EMC
  • se desfășoară în perioada ianuarie -martie 2021
  • participanții la curs înregistrați în platforma vor fi invitați după finalizarea cursului la sesiuni online cu durata de două ore privind comunicarea pentru vaccinarea împotriva virusului SARS CoV2, sesiuni ce vor fi organizate în cursul lunilor februarie-martie 2021.

Vă mulţumim, asigurându-vă de întreaga noastră consideraţie,

DIRECTOR GENERAL,

           Prof. univ. dr. Cristian VLĂDESCU

Conferința Anuală a Filialei București a O.A.M.G.M.A.M.R

conferinta2020.png

Stimati colegi,

Am onoarea de a vă invita să participați la Conferinței Anuală a Filialei București a O.A.M.G.M.A.M.R., care va avea loc în perioada 16-17 decembrie 2020.

Ediția din acest an a evenimentului se va desfășura în format virtual, întrucât, în contextul epidemiologic care a zguduit din temelii toate sistemele sanitare, am fost în imposibilitatea de a sărbători și am fost nevoiți să suspendăm organizarea Conferinţei initial programată pentru luna mai.

O conferință online rămâne cel mai bun mod de a reuni comunitatea profesională a asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali, putând acorda tuturor posibilitatea de comunicare, informare și dezvoltare profesională.

Adaptat exigențelor specifice mediului virtual, evenimentul se concentrează pe provocările și răspunsul sistemului de sănătate din România la impactul cu pandemia de Covid 19, pe cercetarea și implementarea celor mai bune practici la patul pacientului, pe noutățile despre vaccinarea Anti SARS - CoV2, pe managementul situațiilor de criză etc.

Mentionez ca nu se percepe taxa de participare la eveniment si ca acesta este creditat .
In cazul in care considerati ca actiunea este de interes pentru colegii d-voastra, va rog sa o promovati catre acestia.
Pentru inscriere este necesara completarea formularului https://ralcom.eventsair.com/conferina-anuala-oamgmamr---filiala-bucureti/formular-de-inregistrare/Site/Register

Pentru mai multe informatii va stau la dispozitie!

Cu stima,
Carmen Mazilu

 

Hotărârea nr. 5 din 11.03.2020 privind eliberarea avizului anual

În temeiul art.53 alin. (2) din Ordonanţa de Urgenţă nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenţilor Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr.53/2014, cu modificările și completările ulterioare,

Consiliul Naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR), întrunit în ședința din data de 11.03.2020, emite următoarea:

HOTĂRÂRE

Art. 1 Avizul anual se eliberează la cerere, la data începerii activității profesionale sau în ultimul trimestru al anului în curs pentru anul următor, dacă sunt îndeplinite cumulativ condiţiile prevăzute de reglementările legale în vigoare:

  1. asigurare de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională, valabilă pentru anul calendaristic pentru care se solicită avizul, cu respectarea sumei minime de asigurare prevăzută legal pentru locul de muncă în care solicitantul exercită profesia de asistent medical/moașă;
  2. plata cotizaţiei la zi;
  3. realizarea numărului minim de credite de educaţie profesională continuă pe anul în curs.

Art. 2 Membrilor OAMGMAMR care la data solicitării nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la art.1 și celor care solicită avizul după data de 31 decembrie, eliberarea avizului anual se va face cu valabilitate doar de la data solicitării și a îndeplinirii tuturor cerințelor legale.

Art.3 Răspunderea pentru exercitarea profesiei de asistent medical generalist, moașă sau asistent medical fără aviz anual, revine membrului OAMGMAMR în cauză și angajatorului.

Art.4 Prezenta hotărâre intră în vigoare la data aprobării de către Consiliul Național al Ordinului Asistenţilor Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenţilor Medicali din România și abrogă Hotărârea nr. 27/21.11.2019 privind perioada de eliberare a avizului anual.

Art. 5 Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Anunț referitor la organizarea examenului de grad principal

Vă informăm că demersurile pentru organizarea și derularea examenului de grad principal-sesiunea 2020 se suspendă, acesta urmând a se organiza la o dată la care condițiile de sănătate publică o vor permite.

În prezent, măsura se justifică din următoarele motive:

  • creșterea, la nivel național, a numărului de cazuri de îmbolnăviri cu COVID-19;
  • dificultatea identificării, în toate filialele, a unor spații corespunzătoare și suficiente pentru organizarea și desfășurarea propriu-zisă a examenului, pentru asigurarea distanței minime obligatorii în sala de examen (spații suplimentare față de anii precedenți, număr suficient de săli de examen, crearea de circuite funcționale speciale pentru accesul și ieșirea din săli de examen a candidaților, a membrilor comisiilor de examen și a supraveghetorilor, gestionarea fluxului de candidați pentru evitarea aglomerării, verificarea temperaturii acestora, etc.);
  • necesitatea creșterii numărului de personal necesar pentru organizarea și desfășurarea examenului (colectiv tehnic/colectivul de supraveghere a examenului/responsabili săli/etc.);
  • măsuri suplimentare pentru dezinfecția sălilor/spațiilor, înainte și după examen;
  • creșterea riscului de îmbolnăviri cu COVID-19 la etapa de depunere și verificare a dosarelor, pentru cei care depun dosarele fizic la sediul filialei;
  • creșterea riscului de îmbolnăviri între candidați și membrii comisiilor de supraveghere și corectură a lucrărilor în zilele de desfășurare a examenului.


Cu stimă,

Biroul executiv al
OAMGMAMR

Curs: CONTROLUL TUBERCULOZEI

ANUNȚ

pentru asistenții medicali din secțiile sau dispensarele de Pneumoftiziologie interesați să participe la un curs pe tema CONTROLUL TUBERCULOZEI
În acest moment, se fac înscrieri la ULTIMUL CURS Controlul tuberculozei din cadrul proiectului „Consolidarea controlului TB prin creșterea competențelor profesioniștilor din domeniul TB”!
Cursul este gratuit, creditat cu 15 puncte EMC și se desfășoară în perioada 9-17 martie 2021, pe platforma naţională OAMGMAMR.
El este organizat sub forma a 5 webinarii susţinute de medici pneumologi din cadrul Institutului de Pneumoftiziologie „Marius Nasta”, cu experiență vastă în domeniul controlului tuberculozei și abilități de formatori extrem de bine apreciate de foștii cursanți.
Înscrierea se poate face direct pe site-ul proiectului https://controltb.ro/calendar-sesiuni/ sau prin contactarea echipei de proiect la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Organizare curs infirmiere

INFIRMIERE.jpg

OAMGMAMR filiala Călărași organizează program de calificare pentru ocupația de Infirmieră
Cod COR : 5132.2.1
Diploma este recunoscută în Uniunea Europeană.

Documente necesare înscrierii : 

  • Copie de pe diploma ultimei școli absolvite (minim 8 clase)
  • Copie de pe Cartea de identitate, certificat de naștere, certificat de căsătorie (acolo unde este cazul)
  • Certificat de sănătate fizică (de la medicul de familie)
  • Certificat de sănătate psihică (de la medicul specialist psihiatru)

Cursul are o durată de 360 de ore.

Politica publică privind valorile profesiilor de asistent medical și moașă

Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (O.A.M.G.M.A.M.R), în calitate de beneficiar, a implementat în perioada iunie 2018-octombrie 2019, proiectul “Servicii medicale îmbunătățite calitativ printr-o nouă politică publică privind valorile profesiilor de asistent medical și moașă – POLMED”.

Obiectivul principal al proiectului a constat în dezvoltarea unui set de valori profesionale fundamentale pentru asistenți medicali și moașe, în beneficiul relației personal medical-pacient. Obiectivele specifice ale acestuia urmăresc creșterea capacității organizației de a formula propuneri de politici publice în sectorul medical și derularea unui proces participativ de elaborare a unei propuneri de politică publică alternativă care face referire la profesiile de asistent medical și moașă.

Inițiativa identificării valorilor profesiei urmărește o reformă de substanță în domeniu, orientată către performanță și având în centrul ei grija pentru pacient. Empatia, cooperarea și profesionalismul – aceste valori promovate vor susține și vor ghida comportamente adecvate în practica clinică, vor oferi un sistem de referință pentru autoevaluare și evaluare a calității serviciilor de îngrijire medicală.”, a declarat președintele OAMGMAMR, domnul Mircea Timofte.

Invităm toți membrii OAMGMAMR să consulte toate materialele dezvoltate în cadrul proiectului, cât și politica publică privind valorile profesiilor de asistent medical și moașă, accesând https://www.oamr.ro/biblioteca-online/.

Invitatie curs Control TB - Proiect POCU 4.8

Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta”, în parteneriat cu Fundația Centrul pentru Politici și Servicii de Sănătate, implementează în perioada decembrie 2017 – decembrie 2020 proiectul Consolidarea controlului TB prin creșterea competențelor profesioniștilor din domeniul TB”, finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Umană 2014-2020. Proiectul se adresează profesioniștilor din sectorul medical care doresc să își îmbunătățească nivelul de competențe specifice în domeniul „Boli transmisibile – Tuberculoza”, prin derularea de programe de formare creditate și schimburi de experiență.

Astfel, în perioada octombrie-decembrie 2020, vom organiza o serie de cursuri online adresate asistenţilor medicali din reţeaua de pneumoftiziologie. Cursurile sunt gratuite si sunt creditate cu 15 puncte EMC (în total 18 ore de curs). Cursurile vor fi derulate în strânsă colaborare cu OAMGMAMR, iar ataşat regăsiți tematica aferentă acestor cursuri.

Persoanele interesate să participe ne pot transmite datele de contact (adresă e-mail și nr. telefon) pentru a fi contactate în momentul definitivării calendarului de cursuri și a se înscrie la cursul dorit. Detalii referitoare la aceste cursuri vor fi disponibile ȋn curȃnd și pe site-ul proiectuluihttps://controltb.ro/.

 

Pentru orice informații suplimentare, puteți contacta:

Coordonator regional POCU/91/4/8/107488

Cazaciuc Corina

Telefon: 0721 313 005

e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Ataşamente:
Download-ează fișierul (Tematica curs asistenti medicali.pdf)Tematica curs asistenti medicali.pdf[ ]234 kB

Mai multe articole...